Zbudowanie silnej i pozytywnej kultury organizacyjnej GRUPY ASTA
środa, 19.09.2018

Kolejne lata dla naszej organizacji to czas ambitnych projektów i dynamicznych zmian. Naszym celem jest znaleźć się w grupie najważniejszych i najbardziej liczących się graczy, jeśli chodzi o firmy telekomunikacyjne z własną infrastrukturą. Tym, co nam pozwoli należeć do tego zacnego grona, jest zbudowanie silnej i pozytywnej kultury organizacyjnej. Na początek kilka słów o tym, czym jest kultura organizacyjna. Otóż każda firma posiada jakąś kulturę, która najczęściej odczuwana jest jako atmosfera. Kultura organizacyjna opiera się na dwóch najważniejszych filarach – jednym są ludzie czyli wszyscy pracownicy – a drugim organizacja czyli wszystkie procesy, procedury i systemy, które pozwalają pracownikom efektywnie pracować. Kultura tworzona jest przez wartości ważne i dla firmy i dla pracowników. Wspierana jest przez przekonania i objawia się poprzez zachowania wszystkich pracowników. Wzmacniana jest przez systemowe przywództwo i procesy oraz procedury, które sprawiają, że praca staje się łatwiejsza i uporządkowana. W efekcie wypracowane partnerskie relacje oparte na szacunku przekładają się na perfekcyjną obsługę klienta. My w naszej firmie chcemy taką kulturę organizacyjną tworzyć i dlatego w przyszłym okresie będziemy skupiać się na kilku najważniejszych obszarach w firmie i nimi skutecznie zarządzać. Zadbamy o motywację i zaangażowanie naszych pracowników, by dobrze czuli się w pracy i by mogli pracować w pełni wykorzystując swój potencjał. Będziemy pracować nad skutecznymi i wydajnymi procesami w firmie. Dużą uwagę poświęcimy rozwojowi kompetencji specjalistycznych pracowników oraz umiejętności przywódczym kierowników. Udoskonalimy także standardy obsługi klienta. - Nie mamy wątpliwości, że o pozytywną i silną kulturę organizacji trzeba dbać, ponieważ w dzisiejszych czasach jest ona głównym składnikiem aktywów strategicznych oraz ważnym elementem przewagi konkurencyjnej, którą bardzo trudno skopiować – mówiła podczas konferencji HR Business Partner, Anna Iwanowska. - Poza tym kultura może być odpowiedzialna nawet za 46% wskaźnika EBIT (zysku firmy przed opodatkowaniem) – czyli jest o co walczyć. Dział personalny będzie zapraszał wszystkich pracowników i kadrę kierowniczą do udziału w poszczególnych projektach HR, które wkrótce będą realizowane. O szczegółach poinformujemy w kolejnych newsletterach.
Przeczytaj również