przejdź do menu głównego przejdź do wyszukiwarki przejdź do treści strony
ASTA-NET
FAQ - pomoc, pytania i odpowiedzi
Zastanawiasz się? To dobrze! W końcu w grę wchodzi wyższy komfort Twojej codzienności. Zobacz nasze odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania poniżej:
Jak przenieść numer do Namaste?

Przeniesienie numeru do Namaste jest łatwiejsze, niż sądzisz.

Wypełnij formularz na stronie powyżej lub złóż wniosek o przeniesienie numeru, kontaktując się z naszym działem obsługi klienta ASTA-NET pod numerem telefonu 67 350 90 00 lub w jednym z naszych salonów sprzedaży. Sprawdź listę tutaj https://asta-net.pl/salony-sprzedazy. Odtąd to my zajmiemy się wszystkimi formalnościami.

Kiedy mogę przenieść numer do Namaste?

Wszystko zależy od Ciebie. Możesz to zrobić maksymalnie 120 dni przed końcem umowy u obecnego operatora.

Mam telefon od innego operatora – czy karta SIM Namaste zadziała?

Karta SIM, którą od nas otrzymasz, jest 3w1 – to znaczy, że pasuje do czytników standard, microSIM oraz nanoSIM. Czyli do każdego telefonu. Wystarczy wyłamać ją do odpowiedniego rozmiaru. Jednak, aby karta zadziałała, upewnij się, że masz zdjętą blokadę SIM-lock (którą można spotkać już jedynie w starszych modelach telefonów).

Co to jest zasięg 5G i czy naprawdę jest bezpieczny?

5G oznacza po prostu piątą generację sieci komórkowej. Dzięki niej (w porównaniu do poprzednich generacji), możesz cieszyć się jeszcze większą prędkością pobierania danych, bardziej stabilnymi połączeniami i prawie niezauważalnymi opóźnieniami. Trzeba jednak pamiętać, że to rozwojowa technologia, zasięg cały czas jest rozbudowywany.

Jak upewnić się, że działa mi zasięg 5G?

Najpierw upewnij się, że Twój telefon posiada możliwość skorzystania z technologii 5G. Następnie w ustawieniach swojego telefonu odszukaj „Ustawienia sieci komórkowej”. Następnie w opcji „Operatorzy sieci” wybierz automatycznie preferowaną sieć. Jeśli to nie zadziała, ustaw sieć ręcznie. By to zrobić, w „Ustawieniach sieci komórkowej” wybierz opcję „Wyszukaj sieć” i ustaw tą, którą preferujesz.

Czy jest bezpieczne? Tak!

Sieć 5G generuje mniejsze pole elekromagnetyczne niż sieć 4G (https://uke.gov.pl/akt/siec-5g-jest-bezpieczna-dla-ludzi,313.html). Dlatego korzystanie z dobrodziejstw 5G nie ma większego wpływu na nasze zdrowie.

Budowa sieci odbyła się zgodnie z dopuszczalnymi normami PEM, przygotowanymi przez Ministerstwo Zdrowia i Ministerstwo Cyfryzacji. Te z kolei zgodne są z europejskim standardem i zaleceniami Międzynarodowej Komisji ds. Ochrony Przed Promieniowaniem (ICNIRP) i Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Jeśli chcesz wiedzieć więcej, zapoznaj się z materiałami przygotowanymi przez Ministerstwo Cyfryzacji na temat pola magnetycznego i jego oddziaływania na stronie: https://www.gov.pl/web/5g/czym-jest-pole-elektromagnetyczne.

Jak upewnić się, że jestem w zasięgu 5G?

To proste, sprawdź mapę zasięgu 5G – tutaj.

Korzystanie z zasięgu 5G jest możliwe tylko przy pomocy karty USIM telefonu obsługującego transmisję danych oraz w zasięgu w technologii LTE lub 5G. Możliwość obsługi transmisji danych w wybranej technologii LTE lub 5G przez dane urządzenie jest uzależniona od udostępnienia takiej możliwości przez producenta Twojego telefonu i może zmieniać się wraz ze zmianą jego oprogramowania. Obecnie ASTA-NET nie obsługuje funkcji 5G na telefonach iPhone.

5G – czy mój telefon spełnia kryteria?

Najpierw upewnij się, że Twój telefon posiada możliwość skorzystania z technologii 5G. Jeśli stoisz przed zakupem nowego modelu, sprawdź to dokładnie lub zapytaj sprzedawcę. Jeśli masz telefon i nie jesteś pewien, zweryfikuj na stronie internetowej producenta.

Jak skontaktować się z obsługą klienta?

Zadzwoń do nas pod numer 67 350 90 00* lub odwiedź jeden z salonów sprzedaży ASTA-NET. Ich listę znajdziesz tutaj: https://asta-net.pl/salony-sprzedazy.

Możesz też skontaktować się z nami za pomocą formularza kontaktowego w zakładce: https://asta-net.pl/kontakt - a my oddzwonimy do Ciebie.

Korzystam już z usług ASTA-NET. Czy korzystając z Namaste otrzymam dwie faktury?

Jeden operator, jedna faktura. Dla Twojej wygody.

W jaki sposób mogę monitorować poziom wykorzystania usług?
Wykorzystane usług oraz pakietów możesz zweryfikować poprzez zastosowanie odpowiednich kodów. Sprawdź tabelę kodów Namaste: tutaj lub logując się do eBOK.
W jaki sposób mogę rozszerzyć lub zamówić dodatkowy pakiet?

Potrzebujesz dodatkowego pakietu danych, włączyć przekierowanie rozmów, wyłączyć pocztę głosową lub ustawić limity? Zaloguj się do E-BOK i zarządzaj. Możesz tam nie tylko sprawdzić wykorzystanie swoich pakietów, ale również zamówić pakiety i zarządzać usługami dodatkowymi.

Jeśli jednak wolisz bezpośredni kontakt z obsługą zapraszamy do salonów sprzedaży lub do kontaktu z infolinią 67 350 90 00*. Doradzimy w doborze odpowiedniej opcji dla Ciebie.

*opłata za połączenia nie wyższa niż za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Abonent

Co to jest roaming międzynarodowy?

Roaming umożliwia korzystanie z połączeń głosowych oraz wiadomości SMS, MMS i innych dostępnych usług poza granicami Polski (w ramach ofert, w których usługa roamingu jest dostępna), za pomocą tej samej karty SIM, której używasz na co dzień.

Od 2017 roku mieszkańcy Unii Europejskiej mogą realizować połączenia w całej UE bez dodatkowych kosztów. Roaming w ramach UE umożliwia też korzystanie z dostępu do internetu jednak limit danych jest inny niż ten, który obowiązuje w kraju.

Zanim przekroczysz granicę kraju sprawdź w telefonie czy opcja związana z roamingiem jest włączona.

Skontaktuj się z nami!

67 350 90 00 bok@asta-net.pl

Konsultanci pracują pn-pt 8:00 - 20:00, sob 9:00 - 14:00.
Pomoc techniczna czynna całą dobę.

Zamów rozmowę