przejdź do menu głównego przejdź do wyszukiwarki przejdź do treści strony

Potrzebujesz wsparcia technicznego z naszej strony?

środa, 14.07.2021
Potrzebujesz wsparcia technicznego z naszej strony?

Potrzebujesz wsparcia technicznego z naszej strony?

 
Są sytuacje, które nie mogą czekać, dlatego w ASTA-NET wsparcie techniczne świadczymy zawsze wtedy, kiedy jest to potrzebne. Jesteśmy do Twojej dyspozycji 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku.  Specjaliści ASTA-NET nadzorują pracę sieci oraz dbają o najwyższą jakość świadczonych usług. Naszym priorytetem jest reagowanie i bezzwłoczne rozwiązywanie każdego problemu, który może zakłócić Ci korzystanie z naszych usług. Eksperci ASTA-NET są zawsze do Twojej dyspozycji!

Zanim podejmiesz działania, sprawdź, czy w Twojej okolicy nie występują awarie lub prace planowe. Ponieważ mogą być one powodem zaistniałych problemów. Zadzwoń na infolinię, uważnie odsłuchaj zapowiedzi, bo być może w trakcie jej trwania uda Ci się dowiedzieć, co się dzieje. Jeśli nie, to przygotuj swój numer pesel lub numer abonenta ASTA-NET, przyspieszy to identyfikację i pomoc. Poczekaj na połączenie z konsultantem i zapytaj.
 
Jeśli, odnotowujesz problemy z internetem upewnij się, że instalacja dostarczająca sygnał do urządzenia jest sprawna. Modem powinien być podłączony do zasilania, sygnalizują to świecące na nim diody. Prędkość internetu weryfikuj za pomocą połączenia przewodowego. Zanim skontaktujesz się z konsultantem, wspólnie zdiagnozujmy Twój problem z Internetem Wi-Fi i połączeniem kablowym Ethernet.  

Niska prędkość lub słaby zasięg połączenia bezprzewodowego 

Może mieć wiele przyczyn. Pamiętaj, że sieć Wi-Fi jest podatna na różne zakłócenia, z tego powodu rekomendujemy połączenie przewodowe.
 
Częstotliwości nadawania
Jeśli zależy Ci na stabilności połączenia, to uzyskasz ją dzięki częstotliwości 5 GHz. Natomiast większy zasięg internetu zapewni Ci częstotliwość 2,4 GHz. Zdecyduj, którą częstotliwość ma wykorzystywać Twoje urządzenie. Istotny wpływ na działanie sieci Wi-Fi ma ilość innych nadajników tego sygnału. Jeśli mieszkasz w budynku wielorodzinnym, osiągniecie odpowiednich parametrów działania na częstotliwości 2,4 GHz, może okazać się niemożliwe.
 
Aktualizacja sterowników
Sprawdź, czy Twoje urządzenie posiada zainstalowane najnowsze sterowniki albo oprogramowanie sterujące. Dotyczy to jednakowo komputerów, laptopów, ale też urządzeń mobilnych. Ważne są też ustawienia karty sieciowej, w większości przypadków ustawienia domyślne mogą okazać się najlepszych wyborem.
 
Wi-Fi HomeSpot
Urządzenie Wi-Fi HomeSpot poprawi jakość Twojego połączenia z internetem, zwiększy również jego zasięg. Więcej informacji znajdziesz tutaj: https://asta-net.pl/blog/885,wi-fi-homespot-nowa-usluga-w-asta-net.
 
Otoczenie i położenie routera
Najbliższe otoczenie modemu, terminala ONT lub routera może wpływać na jego działanie. Urządzenia gospodarstwa domowego, emitujące silne promieniowanie np. kuchenka mikrofalowa, mogą zakłócać działanie sieci domowej. Urządzenie powinno być umieszczone w centralnym punkcie Twojego domu, to pozwala mu na optymalne działanie. Jeśli połączenie z internetem nie działa, spróbuj przenieść modem/ terminal ONT lub router w inne miejsce, jeśli nie wymaga to ingerencji w okablowanie. Jeśli uważasz, że potrzebna jest relokacja urządzenia, zamów naszego technika na profesjonalną, płatną wizytę.
 
Brak stabilności / zakłócenia
Najlepszą stabilność zapewnia połączenie przewodowe – Ethernet. Każda sieć Wi-Fi jest podatna na różne zakłócenia, które opisaliśmy na początku artykułu.
Występują zakłócenia? Jeśli modem kablowy restartuje się samoczynnie, a przerwy w dostępie do internetu występują również na połączeniu kablowym, sprawdź połączenie z modemem. Upewnij się, że przewód od gniazdka antenowego do modemu nie jest uszkodzony, dokręć też wtyczki, jeśli są luźne.
 
Pasmo
Zanim podejmiesz próbę zmiany częstotliwości pasma nadawania sieci Wi-Fi, sprawdź, na jakich częstotliwościach pracują Twoje urządzenia. Częstotliwość 2,4 GHz daje większy zasięg kosztem prędkości, jest ono również bardziej podatne na zakłócenia. Z racji otwartości pasma 2,4 GHz, pracują na nim również inne urządzenia. Natomiast 5 GHz to wyższa prędkość, ale mniejszy zasięg.
 
Twardy reset
Reset twardy modemu wykonujemy, gdy urządzenie nie może nawiązać połączenia z siecią ASTA-NET lub parametry pracy połączenia nie są zadowalające. Twardy reset modemu pomoże na nowo połączyć się z siecią. Dodatkowo spowoduje przywrócenie ustawień fabrycznych i ponowne pobranie oprogramowania. Jeśli chcesz wykonać twardy reset, upewnij się, że przewód antenowy jest poprawnie połączony do modemu, a modem jest włączony. Pamiętaj, że wszystkie Twoje ustawienia, czyli nazwa sieci i hasła zostaną usunięte i przywrócone do ustawień fabrycznych. Z tyłu urządzenia znajdziesz niewielki otwór z napisem „reset”. Wciśnij cienką szpilką znajdujący się tam przycisk i przytrzymaj 30 sekund. Poczekaj na ponowne logowanie się urządzenia, które może potrwać kilka minut. Pamiętaj jednak, że po tej operacji wszystkie indywidualne ustawienia zostaną usunięte.
 
Restart prądowy modemu
Prądowy restart modemu polega na odłączeniu go od zasilania sieci. Odłącz urządzenie od zasilania za pomocą wtyczki – wyjmij ją z gniazdka lub wyłącz listwę zasilającą. Po wyłączeniu poczekaj około minuty, zanim podłączysz urządzenie ponownie do prądu. Modem będzie uruchamiał się kilka minut.
 
Połączenie z Ekspertem ASTA-NET
Jeśli wszystkie powyższe metody połączenia z internetem nie przyniosły rezultatu. Połącz się z naszym Ekspertem pod numerem telefonu 67 350 90 00. Przed rozmową przygotuj swój numer abonenta ASTA-NET lub numer pesel, przyspieszy to identyfikację i pomoc.

Problemy z połączeniem kablowym

Jeśli problem z internetem występuje przy połączeniu przewodowym, czyli kablem sieciowym bezpośrednio podłączonym do komputera to zobacz, co możesz sam z tym zrobić.
 
Zaniżona prędkość transferu, brak stabilności lub całkowity brak internetu
 
Podczas połączenia przewodowego zaniżona prędkość internetu może mieć kilka źródeł. Przyczyną całkowitego braku internetu może być awaria w okolicy, silne problemy z sygnałem lub usterka modemu. Jeśli połączenie z internetem co jakiś czas się urywa na Twoim urządzeniu, to oznacza problem z modemem lub z sygnałem.
 
Karta sieciowa
Prędkość działania internetu jest ograniczona przez Twoją kartę sieciową. Poza tym prędkość łącza nie zawsze będzie maksymalna. Szczegóły sprawdź tutaj: https://asta-net.pl/strefa-abonenta/instrukcje/instrukcje-internet
 
Przewód sygnałowy
Upewnij się, że przewód sygnałowy, który łączy gniazdo antenowe z modemem jest poprawnie dokręcony lub nie jest uszkodzony.
 
Przewód sieciowy
Sprawdź, czy przewód łączący komputer z modemem ASTA-NET jest odpowiednio dociśnięty. Jeśli istnieje taka możliwość, to upewnij się, czy podpięcie innego przewodu sieciowego przywróci połączenie z internetem.
 
Reset modemu
Twardy reset modemu spowoduje ponowne połączenie się z siecią i przywrócenie ustawień fabrycznych. Aby wykonać reset, naciśnij cienką szpilką przycisk „reset” i przytrzymaj przez 30 sekund. Przycisk znajduje się z tyłu urządzenia. Modem potrzebuje kilkunastu minut, by się ponownie zalogować. Pamiętaj jednak, że po tej operacji wszystkie indywidualne ustawienia zostaną usunięte.
 
Połączenie z Ekspertem ASTA-NET
Jeśli, wszystkie powyższe metody połączenia z internetem nie przyniosły rezultatu. Połącz się z naszym Ekspertem pod numerem telefonu 67 350 90 00. Przed rozmową przygotuj swój numer abonenta ASTA-NET lub numer pesel, przyspieszy to identyfikację i pomoc.
 
 
W ASTA-NET JESTEŚ POD DOBRĄ OPIEKĄ!