67 350 90 00

Decyzja zobowiązująca Prezesa UOKiK nr RPZ 13/2018

wtorek, 16.08.2022
Decyzja zobowiązująca Prezesa UOKiK nr RPZ 13/2018 - ASTA-NET
Wobec nieskuteczności jednostronnie wprowadzonych zmian warunków umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych, polegających na podwyższeniu ze skutkiem na dzień 1 stycznia 2016 roku miesięcznej opłaty abonamentowej w zakresie usług telewizyjnych, pomimo niewskazania w umowach przesłanek umożliwiających dokonanie przez ASTA-NET jednostronnego podwyższenia opłaty abonamentowej w trakcie trwania umowy oraz zgodnie z decyzją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (decyzja nr RPZ 13/2018) ASTA-NET zobowiązana jest do zwrotu na rzecz konsumentów kwoty stanowiącej różnicę pomiędzy zapłaconą przez abonenta miesięczną opłatą abonamentową za usługę telewizji w wysokości po wejściu w życie zmian w dniu 1 stycznia 2016 roku a wysokością tej opłaty sprzed wejścia w życie tych zmian, za okres od wejścia w życie zmian z 1 stycznia 2016 roku do dnia, w którym ASTA-NET zakończyła świadczenie usług na rzecz abonenta na podstawie umowy, której dotyczyła zakwestionowana zmiana jednak nie dłużej niż do dnia 30 listopada 2018 roku.
 
Zwrot środków nastąpi na wniosek konsumenta.
 
Procedura zwrotu części abonamentu wynikającego z jego podwyższenia
Kto jest uprawniony? Konsumenci, którzy zostali objęci zmianą opłat w umowach abonenckich, polegającą na podwyższeniu wysokości abonamentu usługi telewizji cyfrowej w pakiecie Wygodny HD oraz Super HD o 5 zł brutto
Jaki warunek musi spełnić uprawniony, aby otrzymać zwrot? Warunkiem skorzystania z możliwości zwrotu jest złożenie wniosku (nawiązanie kontaktu ze Spółką) w sposób wskazany poniżej.
Jak Konsument może wystąpić o zwrot części abonamentu wynikającego z jego podwyższenia? Wniosek będzie można złożyć:
  • osobiście w salonach ASTA-NET,
  • drogą elektroniczną pod adresem bok@asta-net.pl - w tym celu wypełnij i zeskanuj wniosek o zwrot załączony poniżej, a następnie załącz go do wiadomości
  • lub telefonicznie, dzwoniąc pod numer 67 350 90 00 (opłata zgodna z cennikiem).
Dane, które należy podać we wniosku:
  • imię i nazwisko
  • PESEL - w przypadku obywatela Rzeczypospolitej Polskiej albo nazwę, serię i numeru dokumentu potwierdzającego tożsamość, a w przypadku cudzoziemca, który nie jest obywatelem państwa członkowskiego albo Konfederacji Szwajcarskiej - numer paszportu, lub karty pobytu lub numer identyfikacyjny klienta (nr ID)
  • Adres
  • W zależności od wyboru sposobu zwrotu:
  • numer rachunku bankowego prowadzonego w Polsce wraz z nazwą banku, imieniem i nazwiskiem właściciela rachunku
  • imię i nazwisko adresata wraz z danymi adresowymi (ulica, nr domu, nr mieszkania, kod pocztowy miejscowość)
  • dane kontaktowe w zależności od wybranej formy kontaktu:
  • adres e-mail
  • nr telefonu
Po weryfikacji wniosku Spółka skontaktuje się z konsumentem w celu przekazania informacji, iż konsument nie jest beneficjentem Decyzji Prezesa Urzędu albo w celu realizacji zobowiązania.
Do kiedy Konsumenci będą mogli wystąpić z wnioskiem o zwrot części abonamentu wynikającego z jego podwyższenia? w terminie 1 (jednego) miesiąca od dnia doręczenia tej osobie odrębnej pisemnej informacji, że wprowadzone zmiany były nieskuteczne oraz o przysługującym konsumentom prawie do uzyskania zwrotu części abonamentu wynikającego z jego podwyższenia oraz czynnościach, jakie musi podjąć konsument w celu jego otrzymania, w tym o konieczności wskazania przez konsumenta sposobu zwrotu przez ASTA-NET pieniędzy (przelewem bankowym lub przekazem pocztowym).
Do kiedy nastąpi wysyłka pisemnej informacji do Konsumentów? Wysyłka pisemnej informacji nastąpi w terminie 2 (dwóch) miesięcy od dnia uprawomocnienia się decyzji, tj. do dnia 10 października 2022 roku
O zwrot jakiej części abonamentu wynikającego z jego podwyższenia Konsument będzie mógł wnioskować?
  • Zwrotowi będzie podlegała kwota stanowiąca różnicę pomiędzy zapłaconą przez abonenta miesięczną opłatą abonamentową za usługę telewizji w wysokości po wejściu w życie zmian w dniu 1 stycznia 2016 roku a wysokością tej opłaty sprzed wejścia w życie tych zmian, za okres od wejścia w życie zmian z 1 stycznia 2016 roku do dnia, w którym ASTA-NET zakończyła świadczenie usług na rzecz abonenta na podstawie umowy, której dotyczyła zakwestionowana zmiana jednak nie dłużej niż do dnia 30 listopada 2018 roku.
  • Łączna wysokość kwoty, która podlega zwrotowi na rzecz abonenta na jego wniosek, stanowi iloczyn kwoty 5,00 (pięć) złotych oraz liczby pełnych miesięcy kalendarzowych, w których ASTA-NET świadczyła na rzecz tego abonenta usługę telewizji, począwszy od 1 stycznia 2016 roku do końca miesiąca kalendarzowego, w którym ASTA-NET zaprzestała świadczenia tej usługi na rzecz abonenta,  jednak nie dłużej niż do dnia 30 listopada 2018 roku.
W jaki sposób nastąpi zwrot części abonamentu wynikającego z jego podwyższenia? Zwrot kwoty nastąpi w zależności od wyboru konsumenta:
  • na rachunek bankowy wskazany przez konsumenta lub
  • przekazem pocztowym.
W jakim czasie Konsument otrzyma zwrot części abonamentu wynikającego z jego podwyższenia? Najpóźniej w terminie 7 (siedmiu) miesięcy od dnia uprawomocnienia się decyzji, tj. do dnia 8 marca 2023 roku.
 
Ze szczegółami zobowiązania ASTA-NET oraz stanowiskiem Prezesa UOKiK dotyczącym praktyk Spółki mogą się Państwo zapoznać w decyzji Prezesa UOKiK nr RPZ 13/2018 dostępnej na stronie https://decyzje.uokik.gov.pl/bp/dec_prez.nsf.
 

Przeczytaj również
  • Prace planowe 30.05.2025r. - ASTA-NET Prace planowe 30.05.2025r.
    piątek, 23.05.2025
    W dniu 30.05.2025r., w godzinach 00.00 - 6.00, u części klientów z Kaczor, Śmiłowa i okolic wystąpią przerwy w dostarczaniu usług spowodowane pracami serwisowymi.   Za utrudnienia przepraszamy. Dział Techniczny ASTA-N...
  • Prace planowe 28.05.2025 r. - ASTA-NET Prace planowe 28.05.2025 r.
    środa, 21.05.2025
    W związku z pracami odbywającymi się w dniu 28.05.2025 w godzinach 01:00 - 05:00 mogą wystąpić przerwy w dostępie do usług dla klientów z miasta Piła, Trzcianka, Ujście oraz okolice.   Za utrudnienia przepraszamy. Dzi...
  • ASTA-NET wprowadza Wi-Fi 7 – nowy standard internetu - ASTA-NET ASTA-NET wprowadza Wi-Fi 7 – nowy standard internetu
    czwartek, 15.05.2025
    Z radością informujemy, że ASTA-NET jako trzecia firma w Polsce wprowadza do swojej oferty najnowszy standard sieci bezprz...
Zobacz wszystkie