Decyzja zobowiązująca Prezesa UOKiK nr RPZ 13/2018
wtorek, 16.08.2022

Wobec nieskuteczności jednostronnie wprowadzonych zmian warunków umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych, polegających na podwyższeniu ze skutkiem na dzień 1 stycznia 2016 roku miesięcznej opłaty abonamentowej w zakresie usług telewizyjnych, pomimo niewskazania w umowach przesłanek umożliwiających dokonanie przez ASTA-NET jednostronnego podwyższenia opłaty abonamentowej w trakcie trwania umowy oraz zgodnie z decyzją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (decyzja nr RPZ 13/2018) ASTA-NET zobowiązana jest do zwrotu na rzecz konsumentów kwoty stanowiącej różnicę pomiędzy zapłaconą przez abonenta miesięczną opłatą abonamentową za usługę telewizji w wysokości po wejściu w życie zmian w dniu 1 stycznia 2016 roku a wysokością tej opłaty sprzed wejścia w życie tych zmian, za okres od wejścia w życie zmian z 1 stycznia 2016 roku do dnia, w którym ASTA-NET zakończyła świadczenie usług na rzecz abonenta na podstawie umowy, której dotyczyła zakwestionowana zmiana jednak nie dłużej niż do dnia 30 listopada 2018 roku.
Zwrot środków nastąpi na wniosek konsumenta.
Procedura zwrotu części abonamentu wynikającego z jego podwyższenia
Ze szczegółami zobowiązania ASTA-NET oraz stanowiskiem Prezesa UOKiK dotyczącym praktyk Spółki mogą się Państwo zapoznać w decyzji Prezesa UOKiK nr RPZ 13/2018 dostępnej na stronie https://decyzje.uokik.gov.pl/bp/dec_prez.nsf.
Zwrot środków nastąpi na wniosek konsumenta.
Procedura zwrotu części abonamentu wynikającego z jego podwyższenia
Kto jest uprawniony? | Konsumenci, którzy zostali objęci zmianą opłat w umowach abonenckich, polegającą na podwyższeniu wysokości abonamentu usługi telewizji cyfrowej w pakiecie Wygodny HD oraz Super HD o 5 zł brutto |
Jaki warunek musi spełnić uprawniony, aby otrzymać zwrot? | Warunkiem skorzystania z możliwości zwrotu jest złożenie wniosku (nawiązanie kontaktu ze Spółką) w sposób wskazany poniżej. |
Jak Konsument może wystąpić o zwrot części abonamentu wynikającego z jego podwyższenia? | Wniosek będzie można złożyć:
|
Do kiedy Konsumenci będą mogli wystąpić z wnioskiem o zwrot części abonamentu wynikającego z jego podwyższenia? | w terminie 1 (jednego) miesiąca od dnia doręczenia tej osobie odrębnej pisemnej informacji, że wprowadzone zmiany były nieskuteczne oraz o przysługującym konsumentom prawie do uzyskania zwrotu części abonamentu wynikającego z jego podwyższenia oraz czynnościach, jakie musi podjąć konsument w celu jego otrzymania, w tym o konieczności wskazania przez konsumenta sposobu zwrotu przez ASTA-NET pieniędzy (przelewem bankowym lub przekazem pocztowym). |
Do kiedy nastąpi wysyłka pisemnej informacji do Konsumentów? | Wysyłka pisemnej informacji nastąpi w terminie 2 (dwóch) miesięcy od dnia uprawomocnienia się decyzji, tj. do dnia 10 października 2022 roku |
O zwrot jakiej części abonamentu wynikającego z jego podwyższenia Konsument będzie mógł wnioskować? |
|
W jaki sposób nastąpi zwrot części abonamentu wynikającego z jego podwyższenia? | Zwrot kwoty nastąpi w zależności od wyboru konsumenta:
|
W jakim czasie Konsument otrzyma zwrot części abonamentu wynikającego z jego podwyższenia? | Najpóźniej w terminie 7 (siedmiu) miesięcy od dnia uprawomocnienia się decyzji, tj. do dnia 8 marca 2023 roku. |
Ze szczegółami zobowiązania ASTA-NET oraz stanowiskiem Prezesa UOKiK dotyczącym praktyk Spółki mogą się Państwo zapoznać w decyzji Prezesa UOKiK nr RPZ 13/2018 dostępnej na stronie https://decyzje.uokik.gov.pl/bp/dec_prez.nsf.
Przeczytaj również