10.12.2019
Przedstawiamy wyniki konkursu na projekt torby ekologicznej realizowanego w ramach akcji Planeta albo Plastik:I KATEGORIA – Uczniowie w wieku 10 -12 lat
I miejsce – Kaczmarek Helena (SP 11 Piła)
II miejsce – Buła Marta (SP 12 Piła)
III miejsce – Kowalska Oliwia (SP 12 Piła)
II KATEGORIA – Uczniowie w wieku 13 – 14 lat
I miejsce – Breitenbach Wojciech (SP 11 Piła)
II miejsce – Pluciak Miłosz (SP 2 Piła)
III miejsce – Pilarek Adrian (SP 12 Piła )
Wszystkim zwycięzcom serdecznie gratulujemy!
Planeta albo Plastik? to akcja informacyjno – ekologiczna w szkołach podstawowych zorganizowana przez ASTA-NET S.A. we współpracy z National Geographic.
W wyniku wieloletniej współpracy National Geographic i ASTA-NET S.A. zrodziła się inicjatywa przeniesienia kampanii globalnej, lokalnie do szkół. Celem przystąpienia do kampanii jest zainspirowanie uczniów do podejmowania działań i wyborów w życiu codziennym, które przyczynią się do zmian w skali globalnej. Na zaproszenie ASTA-NET odpowiedziało pięć pilskich szkół podstawowych: Szkoła Podstawowa nr 11 im. Królowej Jadwigi , Szkoła Podstawowa nr 12 im. Janusza Korczaka, Szkoła Podstawowa nr 4 im. Mikołaja Kopernika, Szkoła Podstawowa nr 2 im. Olimpijczyków Polskich, Szkoła Podstawowa nr 7 im. Adama Mickiewicza.
W ramach akcji przeprowadzono prelekcje dla uczniów oparte na autorskich materiałach i filmach edukacyjnych National Geographic. Prelekcje prowadziła Agnieszka Sadowska – Konczal - specjalistka ds. edukacji dla zrównoważonego rozwoju i CSR, współzałożycielka Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste i inicjatorka akcji #zwłasnymkubkiem. W spotkaniach uczestniczyło niemal 500 uczniów, program obejmował problem zanieczyszczenia środowiska tworzywami sztucznymi oraz sposoby przeciwdziałania generowaniu dużej ilości odpadów. Uczniowie mieli okazję dowiedzieć się jak i dlaczego powstaje plastik, w jaki sposób wpływa na środowisko i zwierzęta, ale przede wszystkim co możemy zrobić, aby ograniczyć wytwarzanie odpadów, zwłaszcza tych pochodzących z plastiku jednorazowego użytku.
Każdego roku do mórz i oceanów trafia 9 000 000 ton śmieci z tworzyw sztucznych, a tylko 18% takich odpadów podlega na świecie recyklingowi. National Geographic postanowił wypowiedzieć wojnę jednorazowemu plastikowi dlatego rozpoczął wieloletnią globalną kampanię Planeta albo plastik? za co został m.in. wyróżniony nagrodą Tytanowego Oka 2019 w kategorii „Kampania promocyjna”.