31.01.2019
ZAWIADOMIENIE O ZMIANACH W TREŚCI
REGULAMINU ŚWIADCZENIA USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH PRZEZ ASTA-NET S.A.
REGULAMINU ŚWIADCZENIA USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH PRZEZ ASTA-NET S.A.
Szanowni Państwo, Abonenci korzystający z usług Asta-Net S.A.,
w związku z wejściem w życie rozporządzenia Ministra Cyfryzacji z dnia 11 grudnia 2018 roku w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telekomunikacyjnych (Dz.U.2018.2324 z dnia 2018.12.12) oraz jednocześnie utratą mocy rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2010 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych (Dz.U.2010.249.1670 z dnia 2010.12.28) niniejszym informujemy, iż zmianie ulegną następujące postanowienia REGULAMINU ŚWIADCZENIA USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH PRZEZ ASTA-NET S.A. (dalej „Regulamin”).
Wprowadzone zmiany pozostają związane z:
- Zmianą przydzielonego numeru na wniosek Abonenta;
- przenoszeniem numerów telefonicznych do innej lokalizacji (w ramach sieci jednego dostawcy);
- przenoszenia numerów telefonicznych do innego dostawcy
Poniżej przedstawiamy treść wprowadzonych zmian:
Regulamin Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych
Przez Asta-Net S.A.
Rozdział 5 § 20 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
Abonent może żądać zmiany przydzielonego numeru jeżeli wykaże, że korzystanie z przydzielonego numeru jest uciążliwe, przy czym w przypadku w którym uciążliwość wynika z przyczyn leżących po stronie Abonenta Dostawca uprawniony będzie do pobrania opłaty za zmianę przydzielonego numeru, wskazanej w Cenniku. Przy zmianie przydzielonego numeru z przyczyn wskazanych w zdaniu poprzednim Dostawca zachowuje warunki i tryb wskazane w odpowiednim rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 73 Ustawy Prawo telekomunikacyjne.
Rozdział 5 § 20 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
Zawierając Umowę Abonencką z przeniesieniem do Dostawcy numeru telefonicznego, w związku ze zmianą dostawcy publicznej usługi telefonicznej, Dostawca zachowuje warunki i tryb wskazane
Rozdział 5 § 21 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
Abonent Usługi telefonii stacjonarnej w przypadku zmiany miejsca zamieszkania, siedziby lub miejsca wykonywania działalności, zwanych dalej "lokalizacją",
Rozdział 5 § 21 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
Wniosek
Rozdział 5 § 21 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
Przed uruchomieniem przydzielonego numeru w nowej lokalizacji Dostawca zawiadamia
Rozdział 5 § 21 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
Odmowa przeniesienia przydzielonego numeru do nowej lokalizacji może być udzielona abonentowi stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej wyłącznie w przypadku:
- braku możliwości technicznych, stwierdzonego właściwą decyzją Prezesa UKE zawieszająca uprawnienia do przeniesienia przydzielonego numeru do innej lokalizacji
- gdy nowa lokalizacja Abonenta znajduje się poza obszarem Sieci Dostawcy lub w strefie numeracyjnej innej niż Lokal.
W Rozdziale 5 § 21 dodaje się po ust. 5 nowe ust. 6-10 o następującej treści:
6. Jeżeli w dniu złożenia wniosku toczy się albo w okresie 21 dni od dnia złożenia wniosku zostało wszczęte postępowanie w celu wydania decyzji Prezesa UKE w sprawie zawieszenia uprawnienia do przeniesienia przydzielonego numeru do innej lokalizacji, Dostawca niezwłocznie zawiadamia Abonenta o powyższej okoliczności.
7. Po otrzymaniu decyzji Prezesa UKE w wyniku postępowania, o którym mowa w ust. 6, Dostawca zawiadamia Abonenta, w terminie 14 dni od dnia otrzymania tej decyzji, o odmowie przeniesienia przydzielonego numeru wraz z podaniem uzasadnienia. Zawiadomienie o odmowie powinno określać wynikający z decyzji Prezesa UKE termin realizacji uprawnienia abonenta do przeniesienia przydzielonego numeru.
8. Jeżeli Prezes UKE w wyniku postępowania, o którym mowa w ust. 6, wyda decyzję odmawiającą zawieszenia uprawnienia do przeniesienia przydzielonego numeru do innej lokalizacji, wniosek zostaje zrealizowany w terminie 14 dni od dnia doręczenia Dostawcy tej decyzji. Dostawca zawiadamia Abonenta w tym terminie o nowym przydzielonym numerze i o terminie jego uruchomienia.
9. Zawiadomienia, o których mowa w ust. 3-4 oraz w ust. 6-8, Dostawca doręcza na Trwałym nośniku w postaci odpowiadającej formie, w jakiej został złożony wniosek. Na żądanie Abonenta wyrażone w momencie złożenia wniosku, Dostawca doręcza zawiadomienie na piśmie na wskazany przez Abonenta adres korespondencyjny lub drogą elektroniczna a na wskazany przez Abonenta adres poczty elektronicznej lub za pomocą podobnego środka porozumiewania się na odległość, o ile Dostawca umożliwia korzystanie z tego środka.
10. Żądanie Abonenta, o którym mowa w ustępie powyżej, określa jednolity sposób doręczania wszystkich zawiadomień, o których mowa w ust. 3-4 oraz w ust. 6-8.
W Rozdziale 5 § 21 dotychczasowe ust. 6-10 otrzymują nową następującą numerację oraz następujące brzmienie:
Podkreśleniem zaznaczono tekst wprowadzany, zaś skreśleniem tekst usuwany. Brak zaznaczeń ozncza brak zmian w dotychczasowych postanowieniach (chyba, że zaznaczono iż jest to przepis dodawany lub zastępowany w całości nową treścią).
Zmiany powyższe wchodzą w życie w terminie miesiąca od dnia podania do publicznej wiadomości poprzez publikację w swoim Serwisie Internetowym przez ASTA-NET S.A. informacji o powyższych zmianach. W związku z wprowadzonymi zmianami w brzmieniu Regulaminu stosownie do § 31 ust. 6 Regulaminu, informujemy, iż są Państwo uprawnieni do wypowiedzenia umowy z ASTA-NET S.A. w przypadku niezaakceptowania wprowadzonych zmian. Wypowiedzenia należy dokonać najpóźniej do dnia wejścia w życie zmian tj. do dnia 1 marca 2019 r.
W związku z faktem, iż wprowadzane zmiany wynikają bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, wypowiedzenie umowy będzie wiązało się z obowiązkiem zwrotu udzielonych ulg na zasadach określonych Umową abonencką, Regulaminem oraz wiążącymi Państwa Regulaminami promocji.